کد مطلب:95596 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:99

خطبه 099-درباره پیامبر و خاندان او












[صفحه 227]

الطاف الهی درباره رسول الله سپاس بدرگاه بارگاه خداوندگار بزرگ كه خوان نعمت و بساط كرم چنان گسترده است كه همه خلایق از آن بهره جسته و هر ضعیف و ناتوانی از احسان و بخشش بینهایتش نصیب برده اند. همچنانكه ما از عنایت و احسان و الطاف خداوندی بهره جسته ایم و بر هر چه از او بر ما رسیده است سپاس گفته ایم و می گوئیم و در اجرای فرامین الهی اش صادقانه تلاش می كنیم و برای توفیق از او یاری می جوئیم. سوگند كه جز او خدایی نیست محمد رسول الله بنده فرستاده شایسته آن خداوند یكتاست كه برای ارشاد و راهنمائی و رهبری مردم برانگیخته شد و مقدر گردید كه فرمان خداوندی را به وضوح و روشنی به بندگان خدا ابلاغ نماید و پیوسته نام بلند او را آواز دهد. رسول خدا در ابلاغ رسالت و اشاعن احكام الهی و هدایت بندگان خدا بدرستی و امانت كوشید. و پرچم اسلام را در سایه قرآن، در میان جامعه بشری برافراشت و چون رسالت خویش را به مال رسانید روی در نقاب خاك كشید و به عرض خداوندی پیوست. پس هر كس از زیر پرچم اسلام و قرآن قدمی فراتر گذارد و از عدالت و امانت و شریعت اسلام دور گردد و راه عصیان برگزیند... و جز راه خدا بپیماید، به هلاكت رسد و هر كس پی

روی كتاب و عترت و سنت خدا و پیامبر كند به سعادت موعود دست یابد و به حق واصل گردد. و هر كس كه پاسدار این پرچم الهی گردد و با شكیبایی و بردباری از حق سخن گوید و در اجرای اوامر الهی با اندیشه و خرد قیام كند و جد و جهد داشته باشد به پیروزی نهایی كه گسترش حق و عدالت است خواهد رسید و شما نیز اگر به فرمان او دل ببندید و با دیده احترام و اطاعت بر او بنگرید و چشم و دل در اجرای فرامین و احكام الهی بكار گیرد به مال مطلوب خواهد رسید و پروردگار بزرگ رهبری پرهیزكار بر شما گمارد تا از پراكندگی و نابسامانی وارهید و به مبانی قرآن و سنت آشفتگی و پریشانی شما را یكسانی و تحكیم بخشد. شما این وظیفه خطیر را باید از نماینده مخصوص خدا بخواهید زیرا كه غیر تربیت شدگان مكتب الهی نمی توانند مشعل هدایت را برافروزند و امانت خدا را بازگردانند پس درباره كسی كه مدعی چنین مقامی است تردید ننمائید زیرا كه او اهل بیت پیامبر است از تدبیر و اندیشه او نومید و مایوس نگردید و او را پیروی و تبعیت نمائید كه در نهایت در تحكیم نیكبختی ملت و استواری دین و آئین خداوند توفیق خواهد یافت.

[صفحه 228]

و این را بدانید كه آل محمد (ص) بسان ستارگان گنبد فیروزگون آسمان هستند و هر زمان یكی پنهان گردد دیگری خواهد درخشید و چنین است كه نعمتهای خداوندی بر شما تكامل یافته و هر آنچه آرزو دارید بر شما ارائه خواهد شد.


صفحه 227، 228.